sobota, 27 maja 2023

Otwarcie wystawy "Zbigniew Bury. Rzeźba. Z cyklu beskidzkie…" | Galeria Sztuki ROK w Bielsku-Białej 2023

26 maja 2023 r. w Galerii Sztuki Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej odbyło się otwarcie wystawy pt. "Zbigniew Bury. Rzeźba. Z cyklu beskidzkie…". Wystawę można oglądać do końca czerwca!

- Rzeźbię tylko w materiale z mojej okolicy, który znam, o którym posiadam informacje, skąd pochodzi, jaka wiąże się z nim historia. Wszystkie moje prace są pamięcią tych drzew, które z różnych przyczyn zostały ścięte. Staram się przedłużać życie tym drzewom, zachować o nich pamięć… myślę, że jest to bardzo ważne, to jest sensem mojego rzeźbienia. Zapytany o formy, jakie tworzy odpowiedział, iż jego zdaniem najważniejsza jest oszczędność w formie. – Rzeźbię piłą, co prawda samo narzędzie ma pewne ograniczenia. Ja zrezygnowałem z dłut na rzecz piły – wolę jej warkot, niż stukanie jak dzięcioł.







Fotorelację z otwarcia znajdziecie na annaartgalertia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz